Hamarat olmak ya da olmamak...

23:25:00


... İşte bütün mesele bu! 

Daha önceleri blogda birkaç kez yazmıştım yemek ve tatlı yapma maceralarımı. Profiterol yapmayı bile becerdikten sonra özgüvenim iyice katlanmıştı. Genelde tatlı yönünde ilerledikten sonra butik pastacılığa falan merak sarmıştım, boyunca cupcake süsleme şeyleri bakıyordum. Hatta bir ara gıda boyası bile aldım. Kürdanın ucuyla bir damla koymak yeterken ben biraz boca edince hevesim kaçtı o işleri bıraktım. Sonrasında bu sene artık eve çıkmam neticesinde biraz yemeğimi kendim yapmaya başladım ve bilumum yemekleri öğrendim şükürler olsun ki. Gerçekten yumurta kırmak dışında karın doyuracak hiçbir şey bilmiyordum. 18 yaşındaki biri için çok üzücü...

Sınav senem olması sebebiyle evde bir süre geçtikçe mutfağa dair her şeyi saldım, komple Yemeksepeti üzerinden hayatımı idame ettirdim. Aslında sınav geçtikten sonra kendimi mutfak alanında geliştirmek istiyordum ama sınav geçti yorgunluğu kaldı. Mesela bir profiterol yapayım desem ohoo hamurunu yap-beklet-pişir, içini yap, üstünü yap. Sonra bir de tek tek hamurları doldurması var. Aşırı zor geliyor. Cheesecake falan da yapardım ben, o da zor geliyor artık. 

Normalde sadece kakaolu kekleri yavan bulan bir insanım, o yüzden hiç yapmazdım. Bu üşengeçlik ve yorgunluğumun had safhalarındayken canım annemin girmesin dualarına karşı mutfağa girmek istedi. Ne yapayım ne yapayım derken bu çok leziz kakaolu keki gördüm. Dediğim gibi kakaolu kekler beni kesmez normalde ama bunu görünce canım çekti ve yapmak istedim. İyi ki de yapmışım. Diğer kakaolu keklerin sıkıntısı ne bilmiyorum ama bunun ölçüleri idealdi ve çok lezzetli oldu. Ayrıca zaten kabarık olacağı vardı da ben tarifi okurken kabartma tozuna 1 çay kaşığı limon suyu eklenince daha iyi kabaracağını öğrendim. O da artısı oldu. 

Bir de sorun şu ki, bu tarz şeyler yaptıkça ben ev ahalisi obezliğe doğru sürükleniyor. Bir keresinde cheesecake, mısır unlu kurabiye ve kek yapmıştım; üçü bir günde yani. Allah'a şükür evde misafirler vardı ki ona rağmen herkes mide fesadı geçirdi. Biraz daldan dala atlamış olacağım ama şu da çok komik, ben bu kadar şey yapınca misafirler beni hamaratım sanıyorlar. Halbuki pilav yap deseler yapamayacağım. (Öğrendim ama bu güzel yaptığım anlamına gelmez.) Yine de tatlıları güzel beceriyorum, tek sorun keşke yaparken hiç bulaşık çıkmasa...

Şef Titania mutfaktan bildirdi. 

Bence bunlar da ilginizi çeker

4 yorum

  1. Ne güzel! Bense hiiiç becerikli değilim bu konularda. Yemeği seviyorum yapmayı değil diye özetleyebilirim durumumu :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha yemek de ayrı güzel ona denecek bir şey yok. :D

      Sil
  2. çok güzel gözüküyor kek öncelikle dedim çok iyiyse tarif de gelir ama yok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafları freepik'ten aldım yahu hahahahah ama tarifin linkini bırakmıştım :D

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.