Sınav Psikolojisi 101

17:47:00


Sınav psikolojisi, girmekle girmemek arasında olduğum şey. Sanırım artık girmem gerekiyor, çünkü çalışamıyorum. Çalışmam gerek biliyorum, bu gidişle benden bir şey olmayacak çünkü ama yok olmuyor. Bir insanın içinden bu kadar mı gelmez çalışmak?

Çalışmamak için yapmadığım şey kalmadı. Bazı vine fenomenlerinin neredeyse bütün videolarını izledim. Caps tarzı şeyler paylaşan komikli instagram sayfalarında saatlerimi çürüttüm. O kadar çok DIY -Do It Yourself- videosu izledim ki, şu an teneke kola kutusundan nasıl cüzdan yapılır tarzı abidik gubidik şeyleri biliyorum. Ama yazımı böyle çürüterek geçirdim işte. Keşke birazcık da olsa bilinçli olsaydım da çalışsaydım.

Diyeceksiniz ki daha erken yaa ne kadar vaktin var. Ama rakipler öyle değil, su uyuyor rakipler uyumuyor. Şaka şaka ben insanları rakip görebilecek bir hırsa sahip değilim. Ama işin şu kısmı doğru ki, onlar gerçekten çok çalışıyorlar. Limit-türev-integrali bitirenler mi dersiniz, ygs'yi yalamış yutmuşlar mı dersiniz. Hepsi var. Bana da sadece stres olmak kalıyor.

Bu ayın başında Gri Koç diye bir adamın videolarını izledim youtube'dan. Biraz motivasyon verir diye açmıştım, ama çöktüm. Temmuz ayında çalışmışım gibi sanki, Temmuz ayında şunları şunları yapın demiştim, artık günde en az 5 saat çalışın diyor. Ben günde 1 saat o masada zor oturuyorum.

Bu yıllık bu sahalardan biraz çekiliyorum. Yine ara ara gelme niyetindeyim ama bakalım. Şimdiki sefasını sürüyorum, sene içinde bu sefanın cefasını çekeceğim. Bana lütfen zihin açıklığı falan dileyin ama en baştan akıl fikir dileyin de kendime geleyim.

Bence bunlar da ilginizi çeker

18 yorum

  1. Çok da geç değil.Yani ben de dershane başlayınca ciddi ciddi sınavlarım var benim moduna girmiştim.Bana göre gec değil :D
    Benden sana tavsiye:bol bol deneme çöz ve benim gibi çözdükten sonra kenara atma.O kadar çözmüşsün,yapamadığını sor yani.
    Şu gri koç videosunu ben kasım ayında falan izlemiştim.Sen bir de beni düşün.Kesin yapamicam moduna girmiştim.
    Hemencecik geçiyor zaten ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden birikti zaten geçen senenin denemeleri, o kadar da üşeniyorum ki bakmaya. Test çözmekten daha zor yanlışları öğrenmek. :(
      Ama herkes bu tavsiyeyi veriyor kulak ardı etmeyeyim bari :D

      Sil
  2. Allah sana akıl fikir versin. Ne ayıp ben zamanında ne çok çalışırdım (!) Amaaan boşver. İnşallah şansın bol olurda çalışmadan dört ayak üstüne düşersin. Attığın tutsun inşaalllaaaahh amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahah çalışıp halledersinden ziyade bu benim gibi tembel birine en iyi yorum olarak geldi, teşekkür ediyorum :D

      Sil
  3. ama sen olaya böyle bakarsan olmazki yahu. biraz pozitif düşün, hayattan keyif almayı dene. kuşları düşün, gökyüzünü düşün... İyi şeyler düşün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları düşündükçe çalışasım kaçıyor ama onu napacağız :D

      Sil
  4. Üniversiteyi kazanmalıyım psikolojisine girince insan ister istemez çalışmaya başlıyor. Kendimden örnek vereyim; okuldan ve müfredata dayalı eğitimden nefret ederken ders aralarında bile test çözerken buldum kendimi.

    Bu arada sen çalışan insanları rakip olarak görmüyorsun ama onlar şuan öğretmenini bile rakip olarak görüyorlar :) Başarı sıralamasında bir kişinin önüne geçse havai fişekler patlatacak insanlar var. Neyse sana başarılar dileyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ya rakip olarak görmem lazım ama yapım gereği hırslı olamıyorum.
      Teşekkür ediyorum çok, ben de o hale gelirim umarım. :D

      Sil
  5. Instagram'da #2017tayfa etiketindeki paylaşımlar epey gaza getiriyormuş kuzenimden duyduğuma göre (etiketi yanlış da yazmış olabilirim ama o tarz bir şeydi) bi anda 5 saat çalışamazsın zaten, yavaş yavaş başla, okul açılana kadar ders çalışmaya adapte olmaya çalış;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim öneri için :)
      Bu hafta başlayacağım artık umarım :D

      Sil
  6. Merhaba,

    Kolay gelsin... Başarı da gelsin... Hayaller de gelsin... Sonra o hayaller gerçek olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ediyorum, umarım olurlar ya vallahi çok geriliyorum. :D

      Sil
  7. Çalışmadan olmuyor. İstediğin gibi bir hayat için bir şekilde çalışmak zorundasın, başka yolu yok maalesef. Gerçi çalışınca da olmuyor bazen ama o farklı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da artık büyük şanssızlık, bense başıma çalışmadan başarı bekliyorum. İmkansızı istemek herhalde :D

      Sil
  8. Ya aslında ''ukala'' görünmemek için bu konuda yorum yapmıyordum ama blogları gezerken bu yazıya denk gelince yazmadan duramadım...
    Benim geçen yazki halime o kadar benziyorsun ki...
    Bence kendinden başka kimseyi dinleme. O internetteki ''motivasyon'' koçları filan. Onlar işi tamamen ticarete dökmüşler. Şahsen çoğunun da profesyonel olduğunu düşünmüyorum. ''Ben ... şöyle yaptım'' filan demeyeceğim. Ama şunu söylemeliyim ki tamamen kendini dinle. Benim de çalışmama çok eleştiri geliyordu öğretmenlerim,arkadaşlarım tarafından. Onlara göre ben hiçbir şey yapamazdım... Fen Lisesinde okuyordum, ''rakip''lerimin (bana göre arkadaş) ne seviyede olduğunu düşünebiliyor musun? Ama yanıldılar...Çok iyi bir sonuç yaptım ve şimdi Tıp Fak. okuyorum. Kendi yolunu çizebilen insanlar ''başarılı'' olurlar. Çünkü kendine bir yol çizebiliyorsan zaten sende bir şeyler var demektir... Unutma boş teneke anca ses çıkarır. Kulaklarını kapat ve bildiğin yoldan ilerle.

    sevgiler.

    xxx.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne ukalalığı, tam tersine beni baya rahatlattı bu yorum. Motive oldum açıkçası teşekkür ederim çok, darısı başıma :)

      Sil
  9. Merhaba

    Senin geçtiğin yollardan geçen ve şuan bu yolda yürümekte olan kardeşe sahip bir abla olarak seni çok iyi anladığımı söylemeliyim. Tavsiyem: Rakiplerini unut! Onları görmezden gel! Sanılanın aksine bu bir yarış değil. Bir hedefin olmalı ve o yolda emin adımlarla ilerlemelisin. Senin hayallerine başkalarınınki asla bir değil. Kendini motive edecek ufak adımlar atmalısın. Varsın zaman azalsın. Henüz o kadar gençsin ki olmadığı takdirde tekrar deneyebilirsin. Instagramı bu amaçla kullanıyor mesela benim kardeşim. Kendisine bir sınav hesabı açtı. Az giriyor ama paylaşımlar yapıyor ve bu onu motive ediyor. Kızlar genelde süslü şeyleri severler. :) Seni motive edecek ufak kırtasiyelikler alabilirsin. O rengarenk kalemler, defterler insanı özendiriyor. :) Sevdiğin derslerle başla mesela. Az ama öz çalış. Mesela ben edebiyat dersini çok severdim ve edebiyatta harikaydım. Zevkle öğrenirdim yazarları, eserleri. Bir derste çok iyi olmak bana kendimi iyi hissettirirdi. Dilerim gönlüne göre olur her şey. İnan bana hayatının en güzel dönemindesin. :) Üzerindeki bu fazla stresi atmalısın. İnsanın en iyi doktoru yine kendisidir ne de olsa :) Başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ediyorum düşünceli yorumun için. İyi ki varsınız siz, biraz da olsa ferahlıyorum. :)

      Sil

Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.
Bu blogda yer alan telif hakkı belirtilmemiş görseller Freepik'ten alınmıştır.