İzledim: Scenes From The Suburbs

00:27:00




Uzun zamandır aklımda olan bir filmdi, daha doğrusu kısa filmdi, Scenes From The Suburbs. İlk olarak çoğu insan gibi Arcade Fire'ın The Suburbs klibindeki kesitlerle karşılaştım ve adını öğrenmemle bir kenara yazmıştım. Sonunda izledim ve doğru şarkı seçimlerinin de etkisi var tabi ki bunda ama etkilendiğimi söyleyebilirim.

İlk olarak yazılış-çekiliş hikayesini anlatayım. Win Butler bu The Suburbs albümünü tamamlıyor, sonra gidiyor baya yakın dostu olan Spike Jonze'a diyor ki bir kısa film çeksen şöyle albüm için. O da gidiyor Scenes From The Suburbs'ü çekiyor. Senaryo da Win ve Will Butler'a ait tabi. Bu arada Spike Jonze adı size bir yerden tanıdık geldi mi? Çünkü gelmeli. Ben adını daha önce Her filminden ve Being John Malkovich'ten duymuştum. Kendisi de baya iyi bir yönetmen gerçekten hakkını vermek lazım.



Kısa film olduğundan konusundan da kısaca bir bahsedeyim. Film birlikte büyüyen çok yakın arkadaşları ve o arkadaşların arasının açılmasının hikayesini anlatıyor. Olaylar tabi ki albümün de adı üstünde bir banliyöde geçiyor. Bu arada da "suburban war" olarak adlandırılan, bizim kültürümüzde olmadığından banliyö savaşları diye çevireceğim ama ne olduğunu da tam olarak anlamadığım bir savaşımsı durum var. Banliyö dışına çıkışların yasaklandığı durumlar oluyor ya da filmde birkaç insanın askerler tarafından vurulduğunu da görüyoruz.

Bir Kyle diye esas karakterimiz var, bu aynı zamanda anlatıcımız. Ana hikaye Kyle ve en yakın arkadaşı Winter arasında geçiyor. Bir de Zoe var, Winter'ın hiç yanından ayırmadığı sevgilisi. Benim dikkatimi çekti habire yapışıklar birbirlerine. Kısa filmlerin özelliğinden midir bilmiyorum, çoğu şey tam olarak anlaşılmıyor filmde. Kendi yaptığım çıkarıma dayanarak Kyle'ın Zoe'yu Winter'la aralarına girer gibi olduğu için kıskandığını düşünüyorum. 

Neyse, her şey iyidir güzeldir. Gençler yaşlarının getirdiği şekilde bisiklete binip orada burada gezerler. Cinsellikle ilgili muhabbetler yaparlar ve öylece takılırlar. Sonra bir gün Winter'ın askerde olan abisinin dönmesiyle her şey kötüye gitmeye başlar. Abisi Winter'ı disipline zorlar, onu başka bir okula yollamak ister. Artık arkadaşlarıyla takılmasını istemez, Kısacası abisi Winter'ı değiştirir ve tüm arkadaşlarıyla arası açılır. Hiçbir şey de eski haline geri dönmez.


Oyuncu seçimleriyle ilgili hiç bilgi sahibi değildim filme başladığımda. Ama başladıktan sonra sanki Spike Jonze, Boyhood'un tüm kadrosunu almış gibi geldi. Tamam mübalağa oldu biraz, 2 kişiyi aynı kadrodan seçmiş. İlki Boyhood'ta Mason'ın lise arkadaşını oynayan Sam Dillon, bu filmde de asıl karakterimiz Kyle'ı oynuyor. Diğeri de Mason'ın sevgilisi Sheena'yı canlandıran Zoe Graham, burada da Winter'ın sevgilisi Zoe'yu oynuyor. 

Filmin en övülecek yanlarından biri de şarkıların tam yerlerinde giriş yapması. Baştaki mutlu sahnelerde The Suburbs çalarken bir içleniyorsunuz, şahsen ben içlendim. Sonra mesela Winter'ın abisi geldiği sahnede Half Light I başlıyor. Cuk oturmuş yani işte her şey. 

İzlemenizi kesinlikle öneriyorum, 28 dakikalık zaten. Ben iki kere izledim, bir kere izledim kesmedi ikinciye izledim hemen arkasından. Bu arada altyazılı bulabilir misiniz bilmiyorum, ben bulamadım pek de araştırmadım. Belki de vardır yani. Arcade Fire'a muhteşem şarkılarından sonra bir de bu muhteşem film için teşekkür ediyorum ve burada bitiriyorum.

Bence bunlar da ilginizi çeker

6 yorum

  1. Güzel bir filme benziyor bi ara izlemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle belki arcade fire da sevmeye başlarsın belli mi olur :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Duymadığın da bir şey olsa bari :)

      Sil
  3. Film güzel cidden. Bu tarz şeyleri seviyorum. İzlemediysen her bölümü kısa -duruma göre uzun- film tadında olan Black Mirror da öneririm. Bu arada bana da beklerim. Odak noktam kitaplar ama arada filmlerden de bahsediyorum yazılarımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlememiştim evet, teşekkürler öneri için direk ekledim listeme :)
      Ayrıca kitaplar olsun olsun, kitap da sevilir. Takibe alayım hemen :D

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.
Bu blogda yer alan telif hakkı belirtilmemiş görseller Freepik'ten alınmıştır.