İzledim: Gone Girl

20:38:00


Konusu sıradan olmamasına rağmen ilgimi çekmemişti ama David Fincher'ın yönetmenliğini yaptığını öğrenince bir şans vermeye karar vermiştim. Şimdiyse "şans vermek" tabirinin ne kadar saçma olduğunu farkediyorum çünkü film kesinlikle izlenmeyi hakediyor.

İlk olarak şunu belirteyim, film Gillian Flynn'in aynı adlı kitabından uyarlama. Zaten biz de David Fincher'ı uyarlama senaryolarla görmeye alışmıştık, gayet de güzel uyarlıyor aynen devam etsin diyorum ben. Gerçi böyle diyorum kitabını okumadım ama filmden yola çıkarak diyorum bunu.

Şimdi konusundan bahsedelim. **Az da olsa spoiler içermektedir, baştan belirtiyorum** Kısaca bir 5 yıllık evli çiftimiz var, Amy ve Nick. Ama evliliklerinde apaçık sorunlar var. Bu Nick şerefsizi Amy'i aldatıyordur falan. Bunun üzerine Amy de tüm şirretliğini ortaya koyarak dünyanın en psikopat planını kurgular ve bu plan doğrultusunda tam da 5. yıl dönümlerinde ortadan kaybolur. Nick eve gelir, karısını bulamaz ve evin salonunda boğuşma izleri vardır. Polisi arar olaylar gelişir, falan filan. Öldü sanılan Amy'nin katili için bir numaralı şüpheli de Nick'tir.

Bize asıl vermek istenen mesajlar belli. "Sevdiğiniz insanı tanıyor musunuz?" tarzında bir posteri de vardı. Yani günümüz evliliklerine, insanların içindeki sosyopatlığa (Amy için daha doğru bir tabir bulamadım) değiniyor. Ayrıca aldatılmanın insanı nasıl etkilediğini de görüyoruz, sanıyorum ki Amy'nin içindeki sosyopatlığın açığa çıkma sebebi bu. Bir de sürekli çarpıtılarak televizyonda, gazetelerde haberler verildiğini görüyoruz filmde. Buradan da medyanın, basının hayatımızı ne şekilde etkilediği görülebiliyor.

Filmin tek kötü yanı sonu sanırım. İzleyen herkes böyle düşünmüş ve ben de böyle düşünüyorum. Yani bu kadar akıcı, sürükleyici bir filme böyle son koyulunca herkes bir hönk diye kalıyor. Gerçi düşünüyorum, sonu için çok da varyasyon yok ama yine de bilemedim.. Bir hayal kırıklığı oldu ama bu film için olan düşüncelerimi değiştirmiyor.



Oyunculuklara gelirsek, seçimler çok iyi olmuş diyorum ve buradan David Fincher'ı bir daha takdir ediyorum. Zaten Oscar'a da bu filmle En İyi Kadın Oyuncu olarak aday olmuş Rosamund Pike'ın oyunculuğu hakkında konuşmaya bile gerek yok. Asıl odak noktası Nick'i canlandıran Ben Affleck olsa da herhalde filmi izleyen herkesin dikkatini Rosamund Pike çekmiştir. He tabi ki Ben Affleck de çok iyi iş çıkarmış. Zaten çıkarmak zorundaydı Batman v Superman için ondan beklentim çok yüksek, Christian Bale'den sonra Batman'i canlandıracak. Kolay iş mi, kesinlikle değil.

Film Imdb'de aldığı 8,3 puanı kesinlikle hakediyor bence. Mükemmel bir kurgusu var, oyunculuklar çok iyi. David Fincher'ın yönetmenliğine diyecek bir şey yok zaten. Yine de tek Oscar adaylığı olması üzse de napalım, ben filme gönlümüzün Oscar'ını veriyorum.

Bence bunlar da ilginizi çeker

18 yorum

  1. Konuyla alakalı değil ama ne kadar sade ve bir o kadar ilgi çekici bir blog tasarımın var :)
    Konu ile alakalı yorum istersen de beynimin unutmazsam izlerim köşesine yazıldı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa teşekkür ederim, beni en çok mutlu edecek yorumu yaptın herhalde :) Benim de amacım sade ama güzel bir şey olmasıydı o yüzden iyi geldi bu yorum, ilham perilerim gelirse değiştireceğim bir ara temayı da çok eskidi ama :D
      Ve izle izle, bak "mutlaka" demiyorum ama sürükleyici bir film yani :)

      Sil
  2. ay sonunda uyuya kaldım ben bunun (: ki hiç adetim değildir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha olsun filmin tek kötü yerini izlememişsin böylece :D

      Sil
  3. Ben çok beğenerek izlemiştim filmi =) Rosamund çok iyiydi filmde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rosamund çok çok iyiydi evet :) Gönlüm ister ki oscarı alsın, zaten Julianne Moore'la kapışacaklar gibi :D

      Sil
  4. Kafama göre film bulamadım be titania'm. Tam bu esnada senin bloga giriyorum ve bu yazıyla karşılaşıyorum. Evet kesinlikle kader bu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa mutlu oldum bak işe yaramış oldu yazı böylece :D
      İzle izle sürükleyici baya gidiyor yani film :D

      Sil
  5. izlenecek listeme aldım amy ve nick'in öyküsünü merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş zamanında izle mutlaka, sevindim ilgini çektiğine :)

      Sil
  6. Film izleme özürlü olarak umarım izleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye öyle dedin ya vakit bulmak zor tabi senin için, izlersin yoksa :)

      Sil
  7. Hazır 15 tatilde boş vakit var iken izleyeyim ben bu filmi.:) Anlattığına göre güzele benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi anlatabilmişsem ne mutlu bana, izle mutlaka :)

      Sil
  8. Sitenin tasarımı da hoşuma gitti filmde gitti :D Tasarım hakkında daha önce bir şey demiştim sanki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha teşekkür ediyorum :D Yazmış olma ihtimalin yüksek çünkü bayadır tasarımla hiç oynamıyorum, cesaretim azaldı :D

      Sil
  9. Mükemmel bir filmdi. Tam aaa herşey çözüldü bitti dedik, bir baktık ki filmin daha yarısındaymışız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanı o şekilde şaşırtışı ve tam rahatlarken tekrar germesi falan baya iyiydi aynen öyle :)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.
Bu blogda yer alan telif hakkı belirtilmemiş görseller Freepik'ten alınmıştır.