Tekzip & Biriken Mimler

11:55:00

Salaklığımı bir kere daha ortaya koyarak daha 1 ay varken 1. yıl yazısı yayımladım. Mal mıyım neyim anlamadım ki ben cidden. Normalde Ağustos 2013'te açtım bu blogu ama bir an Temmuz diye düşündüm, sonra bu ayı Ağustos diye düşündüm falan. Neyse ki sonra Minik Mini'nin uyarmasıyla farkettim hatamı teşekkür ediyorum ona da. ^^

Gelelim mimleree. Mim yapma konusunda yeni bir karar almıştım. Çok fazla mim yazısı yazdığıma karar verdim ve ben de dedim ki biriktireyim toplu bir şekilde yapayım. Ve üç tane mimim birikti.




İlk olarak Myna'nın ve Zamska'nın pasladığı kısa mimle başlayayım. Madem mim kısa ben de kısa cevaplar vereyim. Teşekkür ediyorum onlara da mim için, baya uzun bir süre beklettim bu mimi biriksinler diye. Özür diliyorum bunun için de. :)

1. Kendinde en yetersiz bulduğun durum? 
Biraz sabırsız olmam ve bazen tanımadıklarıma karşı çekingenliğimin tutması.


2. Hayatında düzenlemen gereken şeyler?
İlk olarak odama bir el atmam lazım, savaş alanına dönmüş. İkinci cevabım da uykum olacaktı ama artık düzenlemiş bulunuyorum.

3. Kendine yeni donanımlar katacak mısın? Ne ki onlar?
Çeşitli sosyal gönüllülük projelerine katılmak istiyorum, bana epey şey katacağını düşünüyorum bu tarz projelerin. Bir de değişik bir yabancı dil öğrenmek istiyorum İngilizce'den başka.

4. Yapmak istediğin etkinlik var mı? Rotan nedir?
Şimdi etkinlik derken soruyu tam olarak anlamadım. Etkinlik olarak yukarıdaki cevap geçerli ama rota derken de gezme açısından soruluyorsa ben kısacası Dünya'yı dolaşmak istiyorum ya. Tabi ilk önce Avrupa ülkeleri başı çekiyor bu konuda benim için.

5. Çocuğuna mirasın ne olacak? 5 seneye kadar yapabileceğin şeyleri söyle bakalım.
Bu soruyu bilemedim ya. Daha çok var o zamana düşünürüz deyip pas geçiyorum.



Bir diğer mim Dördüncü Tekil'in kitap mimi. Ona da çok teşekkür ediyorum bu mim için. :)

1. Ne sıklıkla kitap okursunuz?
Bu soruya baya üzülerek cevap veriyorum çok sık değil. Yani bir kitaba başladım mı en geç ertesi gün biter ama şu başlama olayını çok fazla yapamıyorum.

2. En sevdiğiniz yazarlar?
Türk yazarlardan Zülfü Livaneli, Ahmet Ümit olabilir. Yabancı yazarlardan da Paul Auster geldi aklıma bir. Bir de Dostoyevski, özellikle kişilik bölünmeleri, içsel sıkıntılar, bunalımlar tarzı şeyler de ilgimi çok çektiğinden Dostoyevski'nin kitaplarına karşı ayrı bir ilgim var. Ve psikolojiye de ilgim olduğundan Freud'un kitaplarını da seviyorum.

3. En beğendiğin kitaplar?
Şimdi nasıl böyle sorular sorulunca insan tıkanıyorsa bana da bu oldu. "En" olarak seçemem ama sevdiğim birkaç kitabı yazayım.
Öteki, Suç ve Ceza, Kumarbaz - Dostoyevski
Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali
Fareler ve İnsanlar - John Steinbeck
Serenad, Kardeşimin Hikayesi, Leyla'nın Evi, Mutluluk - Zülfü Livaneli
İstanbul Hatırası, Beyoğlu Rapsodisi, Patasana - Ahmet Ümit 

4. Yerli/Yabancı hangi yazarların kitaplarını tercih edersin?
Çok fazla farketmiyor benim için. Yerli de yabancı da okuyorum.

5. Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?
Şimdi o kadar fazla seri okudum ki.. Gerçi hepsini küçükken falan okudum ve hepsini beğenmişimdir. Mesela İpek Ongun'un tüm serisini okudum çoğu normal kız gibi. Ayrıca Ulysses Moore serisi vardı onu da çok severdim bak. Candace Bushnell'ın da Carrie şeysi vardı onu da severdim ama şimdi en beğendiğin denilince Harry Potter'dan başka seçenek gelmiyor gözümün önüne.

6. Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?
Daha çok psikoloji ya da felsefe tarzında kitapları seviyorum. Bunların dışında roman da okuyorum tabi ki ama romanın da bana kültürel olarak bir şey katması lazım, mesela Ahmet Ümit'in kitaplarını okurken bir çok şey öğreniyorum bunun gibi.

7. En son hangi kitabı okudun?
En son Schopenhauer'nın Aşkın Metafiziği'ni okudum ve hala sinirliyim adama. Kadınlara olan bu nefretini anlayabilmiş değilim.

8. Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
Şu anda da Ahmet Ümit'in Sultanı Öldürmek kitabı var elimde de başlamadım daha. 

9. Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?

Yeterli diye düşünüyorum ben. Onun dışında gerçekten kitap blogu yazarlarını baya takdir ediyorum. Yani ne zaman girip baksam bir sürü kitap okuduklarını görüyorum sonra kendime dönüp bakıyorum iş yok. Hatta bir ara kitap blogu açmayı düşünmüştüm de bunca kaliteli kitap blogu varken benim neyime deyip vazgeçmiştim.

10. Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?
Kitap okumak benim için kendine bir şeyler katmak demek. Yani her okuduğumuz kitapla aslında daha da büyüyoruz biz. 

Bir de Dördüncü Tekil'in Cevapsız Sorular mimi var. Onu da şimdi yapmayacağım çünkü zaman alacak bir mim, epey düşündürme gerektiriyor. Yani ayrı bir yazıda halledeceğim onu. Tekrar Myna'ya, Zamska'ya ve Dördüncü Tekil'e teşekkür ediyorum. ^^

Bence bunlar da ilginizi çeker

23 yorum

  1. estağfirullah,öyle deme kendineeee...
    hepimiz yapıyoruz böyle şeyler arada bi :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Neden bilmem Dostoyevski hiç sevmem ya ben =) hahah şaşkın kız ya =) anlaşılan bende zaman kavramını yitirdim =) Mimide yapmışsın teşekkürler canım. Benim odama el atınca daha hiç bişeyi bulamıyorum. ben onu dağınık seviyorum sanırım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zevk meselesi ya sıkıcı bulan da çok :)
      zaman kavramı da normalde günleri falan karıştırırım da ay da karıştırılmaz ki :D
      ben teşekkür ederim asıl beni de unutmadığın için :)

      Sil
  3. Titi, benim de Ağustos'ta Kafa'nın yaşgünü! :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim Çöplük'le senin Kafa yaşıt o zaman ne güzel :)

      Sil
  4. Bende nereye gitti bu yazı diyorum :D
    Olur öyle şeyler yılı unutuyorum ben çoğu zaman :D
    Kitap blogu yazarları da gerçekten özenilecek cinsten ;)
    Öpüyorum seni fındık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah ben de bloggerın o özelliğine sinir oluyorum, bir yazıyı siliyorsam panelden de kalkmalı :D
      Kitap bloggerları kadar kitap okuduğum günleri görebilecek miyim acaba :D
      Ben de öptüm canımın içii :*

      Sil
  5. bloglarımız yaşıtmış benimde ağutosta bir yaşına girecek :)
    olur arada öyle karışıklıklar kendine söyleme öyle şeyler.
    kitap mimindeki cevaplarına aynen katılıyorum (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağustos'ta açılmış ne çok blog varmış ya 4-5 tane buldum öyle :)
      ama 1 ay da karıştırılmaz ki, salak kelimesini hakediyorum bence :D

      Sil
  6. Ağustos'ta seninki evettt :) neyse 1 aycık kalmış :) benim önceki yaptığım gibi geç olucağına böyle olsun daha iyi :)
    şu kitap mimi çok hoş bende hemen yapıcam :)
    Çok güzel olmuş mimler :)
    Bu arada Avrupa'yı bende gezmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah birimiz geç diğerimiz erken yazar, bir zamanında yazamadık :D
      Kitap mimi bence de hoş ya, bu sayede değişik kitaplar keşfedebiliyoruz :)
      Çok teşekkür ederiim :*

      Sil
  7. 1.yılını kutlamak istiyorum,ancak o yayınına ulaşamadım,yalnızca başlık var,söyleyeyim dedim:))
    umarım daha çok yılların olur,ben de 5 eylül'de kutlayacağım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim daha zaman olsa bile :)
      Sildim çünkü zamanı gelince ayrı bir yazı yazacağım tekrar :D
      Umarım ikimiz için de daha nice nice yıllara olur :)

      Sil
  8. seviyorum mimleri <3 kısaymış cidden!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen hazırlamıştın dimi ya bunu :)

      Sil
  9. Bi de ben düzenleyebilsem uykumu :/
    Ya Bir Genç Kızın Gizli Defteri'ydi dimi o seri :D Ben bitiremedim,hala merak ederim Serra neler yaptı diye :D En son üniversiteye göndermiştim kızı, sonra bi anda son kitaba atladım. Aradakiler kaynadı ama ne popülerdi bi ara :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yine bozdum ya uyku düzenimi olmuyormuş bu iş :D
      Aynen aynen o seri, cidden en azından 1 kitabını bile okumamış insan yoktur herhalde :D
      Ben en son kızı evlendirdim, çocuğu oldu üstüne çocuğu büyüdü :D

      Sil
  10. Sanırım blogları aynı zamanlarda açmışız . :D Bende bir ara senin yaptığını yapıyordum . :D Mim cevapları çok güzel olmuş emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2013 Ağustos doğumlu bir blog daha :D Teşekkür ederiim :)

      Sil
  11. Herkesi mimledim mimledim ortalıklardan kayboldum yaa :D
    Neyse ki yazdıklarınızı okumaya başladım bugün :)
    Ben de Ahmet Ümit hastasıyım ve Sultanı öldürmek kültürel anlamda da zengin bir kitap bence :)
    Cevapsız sorular mimini kimse sevmedi.Sorular baya sıkıntılı sınav kağıdı gibi :) İstersen onu pas geçebilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit'in bütün kitapları bilgilendirici zaten de Sultanı Öldürmek'te de Osmanlı dönemine dair falan baya bilgi var evet :)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.
Bu blogda yer alan telif hakkı belirtilmemiş görseller Freepik'ten alınmıştır.