İzledim: The Perks of Being a Wallflower

22:43:00

2012'de yayınlanmış olan ve 2013'ün Haziran'ında Türkiye'ye gelmiş olan bu filmi daha Türkiye'ye gelmesinden 2 ay önce falan izlemiştim. Dün nerden estiyse bir daha izlemek istedim, sonunda yine aşırı etkilendim -sanki ilk sefermiş gibi-.

Şimdi ilk olarak filmin kadrosundan bahsedelim. Şimşek Hırsızı'nın Percy Jackson'ı olarak tanıdığımız Logan Lerman, Harry Potter serisinin biricik Hermione'si Emma Watson ve We Need to Talk About Kevin'den tanıdığımız Ezra Miller var başrollerde. Bir de söylemeden geçemeyeceğim kadroyu saydığımda, The Vampire Diaries'ten tanıdığımız Nina Dobrev, Friends'ten tanıdığımız Paul Rudd ve American Horror Story'den tanıdığımız Dylan McDermott da var işin içinde. Yani çok fazla tanıdık yüz var işte.

Sonra bir de filmin aynı adlı adlı 1999 yılında yayımlanmış romanından uyarlanması olayı var. Daha doğrusu buradaki önemli kısım kitabın yazarının ve filmin yönetmeninin aynı kişi olması ki bu da şüphesiz uyarlama bir filmi daha başarılı yapar herhalde.

Gelelim şimdi konusuna. Eveet, asıl ana karakterimiz Logan Lerman'ın canlandırdığı Charlie karakteri. Charlie küçüklüğünde yaşadığı travmalar sonrası asosyalleşmiş ve insanlardan uzaklaşmış. Liseye başlamadan önce de tek arkadaşının kendini vurarak intihar etmesiyle iyice yalnız kalır ve liseye başladığında da en başta hayat pek parlak olmaz onun için.

Charlie o kadar çekingendir ki İngilizce dersinde bildiği sorular için elini bile kaldıramaz, cevabını kendi defterine yazar. Daha ne ilk aşkını yaşamıştır, ne ilk öpücüğünü. Sonrasındaysa Charlie aynı tasarım sınıfında olan Richard'la tanışır. Richard sayesinde onun üvey kardeşi olan Sam'le tanışır, Sam'e aşık olur falan filan.



Filmde her kişinin ayrı bir sıkıntısı var. Öyle bakıldığında bazı insanlara yüzeysel geliyor film ama aslında çok derinlere inilebilir. Mesela Charlie'nin travmalarının sebebini çoğu insan umursamamıştır ama epey derin aslında. Halasının onu küçükken taciz etmesi sonrası Charlie ne yapacağını bilememiş ve çok korkmuş. Sonrasında halası ona Noel hediyesini getirmek için gidip geleceğini söylemiş ve giderken kaza yapıp hayatını kaybetmiş. Charlie'yse halasını kendi korkusuyla öldürdüğünü, halasının ölümünün kendi suçu olduğunu düşünmüştür. Filmi izleyen hatırlar belki, Charlie, Sam'le öpüşürken Sam onun bacağına elini koyduğunda Charlie bir anda irkiliyor çünkü halasının onun bacağını okşadığını hatırlıyor. Sonrasında da krizleri geri dönüyor zaten.

Bir de bir şeye değinmeden geçemeyeceğim.. Richard'ı canlandıran Ezra Miller'ın oyunculuğu. Helal gerçekten, kendine hayran bıraktırdı izlerken. Kesinlikle oyuncular arasında en çok dikkatimi çeken insandı. Tabi Logan Lerman'ın sevimliliğini saymıyorum. Logan'ın şu hüngür hüngür ağladığı sahnede tam anlamıyla içim gitti gerçekten.



Ha bir de söylemediğim bir şey daha var, onu da söylemezsem olmaz. Filmin müzikleri bir harika, gerçekten. Bir de tekrar izledim ya şimdi ooov öyle bir gaza geldim ki Heroes'u açıp yazıyorum bu yazıyı. Belki üstü açık arabada ayakta durup kollarımı rüzgara karşı açamıyorum ama işte naparsın..

Ve son olarak şu repliğe yer vermeden bitirirsem olmaz.
-Ve kendime soruyorum, neden ben ve sevdiğim herkes bize bir hiçmişiz gibi davranan insanları seçiyoruz?
+Hakettiğimizi düşündüğümüz sevgiye razı oluruz.

Bence bunlar da ilginizi çeker

26 yorum

  1. Halasına iyi olmuş. Sürekli izlemek için elimin gittiği, sonra bir başka film yüzünden izlemediğim bir film. Sen sevdiysen bende severim. İzleme vakti gelmiş bu filmin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle elimin gittiği ama başka filmler yüzünden izleyemediğim çok film var ya hiç sevmiyorum böyle olmasını :D
      Sen de izle ya mutlaka, seversin :)

      Sil
  2. herhalde anca bu kadar tesadüf olur.Şimdi ben tam o filmi bitirdim bloggera girdim yazısı yazıcaktım,senin yazını gördüm. :)
    şu an acayip şaşırdım.
    gerçekten filmde çalan şarkılar çok güzel,film çok güzeldi.Sonunda zaten ne biçim teyze bu ya diye diye üzüldüm.Ve sonda ki replik harika.Kamyonun arkasından ellerini açıp köprüden geçmek.Ben de çok yapmak isterim :) Bangır bangır müzik çalıcak müzik offf :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohaa çok tatlı böyle olması :)
      Halasının arkasından o kadar üzülüyordu meğersem tacize uğramış diye ne kadar üzüldüm Charlie'ye ben :/

      Sil
  3. Replik bitirdi beni yalnız fındıkım :)
    Bu kadar tanıdık yüz olması da ayrı ilgimi çekti ben gece izleyeyim en iyisi :D
    Teşekkür ederim fındıkım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya filmin en etkileyici repliğiydi bence bu :)
      İzle canımın içii, rica ederiim :*

      Sil
  4. O zaman bize de izlemek düşüyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle bakalıım, beğenirsin umarım :D
      Ay kafiyeli oldu :D

      Sil
  5. We Need to Talk About Kevin'den tanıdığım Ezra Miller'ı tek bir filmle bile çok sevmiştim. Orada da oyunculuğu çok çok iyiydi.
    Konu travmalar ve bir nevi gençlik hikayeleri olduğu için zaten hemen ilgimi çekti, e bir de üstüne müzikleri çok güzel dersen dayanamaz listeye yazarım bu filmi. O uzamaktan bıkmayan listeye tabi :/

    Bu arada hatıralar mimini yapmamamın tek sebebi anı kutumu kaybetmiş olmam! Ramazandan önce taşınma teranemiz vardı her yer her yerde ara tara talan ettim ama bulamadım :(
    Bulur bulmaz yapacağım, gerçekten heveslenmiiştim.
    Diğerini ise hemen bu yorumun ardından koşa koşa yapıyorum :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya Ezra Miller orada da çok iyiydi, burada da filmin en iyisiydi bence :)
      Benim de üiki upuzun listem var ya filmler ve kitaplar için, ama bir ara bitireceğiz inanıyorum :D
      Hiç sorun değiil, ne zaman olursa olsun beklerim ben :)

      Sil
  6. Bu filmi izlemedim ama sanırım izlemem gerekiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi ya izlenmeli bence de :)

      Sil
  7. Bi de ben seni mimledim =)

    YanıtlaSil
  8. Filmi izleyeceğim efendim .Paylaştığın için teşekkür ederim. Bu arada Logan Lerman ne kadar değişmiş yaw . Harry potterdan sonra hiç takip etmemiştim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Logan Lerman Harry Potter'da değil Percy Jackson'daydı ya karıştırdın sanırım olsun :)
      Aslında çok değişmemiş de büyümüş biraz bence de :)

      Sil
  9. nefis fil değil miiiii kitabı da öleeee :) bi de e emma vaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını okumadım daha ya, arkadaşım da tavsiye etmişti okuyayım bir ara :)
      Emma çok tatlı ya bence de :)

      Sil
  10. Film gerçekten harikaydı ben 2012yılında izlemiştim zaten filmin içinde Emma ve Logan olunca direk izlemek sitedim bu nedenle izlemiştim tabii.Aslında kitabınıda okumak istiyorum istiyordum ama arada kaynadı gitti işte.:/ Hatırlatmışken bir daha izliyeyim Paul Rudd'un filmde olduğunu unutmuşum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynen senin gibi filmin kadrosunu öğrenince konusunu bile öğrenmeden başlamıştım direk filme :D
      Kitabı benim de okumam lazım da her kitapçıya gittiğimde aa bunu da okuyacaktım oluyorum kalıyor yine
      Paul Rudd da öğretmenini canlandırıyordu filmde, o zaman dikkatini çekmemiştir :)

      Sil
    2. Emma saçlarını kesmeyeydi daha iyiydi sanki :d

      Sil
    3. Aslında evet ya ama böyle de tarz olmuş bence :D

      Sil
  11. Hmm kafama yattı bu film sevdim :)
    Ev bir boşalsa da oturup rahatla izlesem :)

    YanıtlaSil
  12. Beni de izlediğimde etkileyen bir film olmuştu.Ve kesinlikle Ezra Miller'ın oyunculuğuna hayran kalmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezra Miller filmin en iyisiydi bence de :)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.