İzledim: Eternal Sunshine of the Spotless Mind

09:45:00



Bu filmi benden başka izlemeyen kaç kişi kalmıştır ki acaba, ben de yeni izledim ve hemen yazısını yazmak istedim.

Şimdi ilk olarak çoook uzun zamandır methini duyuyordum bu filmin. Hangi filmi izleyeyim diye bakınırken bu filmi görünce dedim ki artık yeter, izlemek şart. Şu zamana kadarsa hep erteleyişimin sebebi filmi aşk filmi olarak düşünmem. Yani bir dakika, zaten film aşk filmi. Ama öyle bildiğimiz aşk filmlerinden değil, çok daha derin. Hani aşk filmlerinden hazetmeyip sıkılan ben bile efkarlanarak izledim.

Kadrodan falan bahsetmeye gerek var mı bilmiyorum. Jim Carrey ve Kate Winslet başrollerde deyip geçiyorum. Senaryoya gelelim, şimdi ilk olarak senaryo demişken, filmin senaryosuyla bir Oscar ödülünü ve BAFTA ödülünü kucakladığını söyleyeyim. 

Size ağır spoilerlar vermeden de konuya girmem mümkün değil, bu yüzden eğer filmi izlemediyseniz lütfen ama lütfen yazının devamını okumayın. Ha okuyun ama filmi izleyip gelip okuyun. 



Kısaca konudan bahsedersek, Joel ve Clementine isimli iki karakterimiz var. Joel içine kapanık, sessiz sakin, kendi halinde yaşayan biridir. Clementine'sa Joel'in tam zıttıdır. Deli doludur, susmak bilmez, sürekli saçlarını değişik renklere boyatır falan filan. Sonra bu ikilinin bir şekilde yolları kesişir. Birbirlerine aşık olurlar, 2 sene falan geçtikten sonra artık birbirlerine tahammül edememeye başlarlar. Her konuşmaları bir şekilde kavgayla sonuçlanır ve ayrılırlar.

Ayrılmalarından sonra Clementine yaşadığı mutsuzluğa dayanamaz ve Lacuna Inc. adlı bir kliniğe giderek zihnindeki Joel'le ilgili tüm anıları sildirir. Joel bunu bilmediğinden, özür dilemek için bizim Clementine'ın iş yerine gider. Orada Clementine'ın onu tanımıyormuş gibi davrandığını ve üstüne üstlük karşısında başka bir adamla öpüştüğünü görüp çılgına döner. Eve geldiğinde arkadaşının ona olanları, Clementine'ın hafızasının sıfırlandığını anlatması üzerine kendisi de bunu yapmaya karar verir.

Joel hafızasından Clementine'la ilgili anılar alınırken onu silmek istemediğini farkeder ve bu işlemi durdurmaya çalışır. 



Joel'in hafızasından anılar alınırken biz de anılarına ve Joel'in Clementine'ı hafızasında saklamaya çalışına eşlik ediyoruz. Örneğin bir diyalog var, koymazsam olmaz.
-Beni daha derine sakla
+Nereye?
-Beni utancına sakla.
Neyse işte, ha bir de bahsedilmesi gereken salak dümbeleğin önde gideni Patrick karakteri var. Bu Patrick, Clementine anılarını sildirirken Clementine'a aşık oluyor. Sonra da Joel anılarını sildirmek için Clementine'la ilgili her şeyi ofise getiriyor ve bu Patrick o eşyaları çalıp Clementine'ı etkilemek için kullanıyor.
Örneğin Clementine'ın saçları mandalina renginde olduğu zamanlarda Joel ona "mandalinam" diye hitap ediyor, ama Patrick salağı tam olarak hiçbir zaman Clementine'ı hissedemeyeceğinden aradaki farkı falan da anlayamayıp Clem'e saçları maviyken "mandalinam" diyor. Allah'ın iticisi ya, kafasını koparasım geldi izlerken.


Filmi bitirdiğimde aklımda kalan şeylerden biri de Joel de Clementine da birbirlerini unuttuktan sonra Montauk'ta tekrar karşılaştıklarında yine birbirlerini sevmeleriydi. Demek ki aşk öylesine olan bir şey değil, aşk dediğimiz şeyin gerçekten bir kimyası var.

Film kesinlikle çok iyiydi. Saçma, boş diyenler var. Ben onların filme yüzeysel olarak baktıklarını, derine inmediklerini düşünüyorum.
Siz de benim gibi geç kaldıysanız daha da geç kalmayın izleyin derim. Ha bir de çok sevdiğiniz sevildiğiniz biri varsa öyle kolay vazgeçmeyin, sıkı sıkıya tutunun ona.



Bence bunlar da ilginizi çeker

38 yorum

  1. en sevdiğim filmdir. defalarca izler yine bıkmam. dediğiniz gibi derinine inmek gerekiyor.sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok sevdim aşk filmlerini sevmememe rağmen ama bu film daha bir derin :)
      teşekkür ederiim :)

      Sil
  2. Sil baştan sevilebiliyomuş işte :)
    Çok severdim bu filmi tabi daha çok kızı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya demek ki birine aşık olduysan o kişiyi unutsan bile tekrar aşık olabilirsin, çünkü aranızda bağ var. :)
      Bence de Kate Winslet'ın oynadığı karakter çok tatlı :)

      Sil
  3. Bu filmi izlemeyenlerden biri de benim Titania :)
    Daha bir kaç kişi vardır sanırım :D
    Ve dediğin gibi yazının devamını okumadım :) İzledikten sonra gelip okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasıın o zaman yalnız değilmişim :D
      Okumadıysan iyi spoiler vermemiş oldum, izle mutlakaa :)

      Sil
  4. Jimyy Carrey vasta :D izlenmesi gerekir ki zaten. Ben izlemiştim alışılmışın dışında bir film.Hatırlattığın için teşekkür ederim. Bu arada tasarım bir harika olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya ben de aşk filmlerinden hazetmediğimden erteledikçe ertelemiştim ama dediğin gibi alışılmışın dışında :) Rica ederiim ben teşekkür ettim :)

      Sil
  5. Ben de çok kısa bir süre önce izlemiştim sona kalanlardan biri olarak.
    Saçma diyen yorumlara iyiki aldırmamışım.
    Cidden filme yüzeysel olarka bakılmadığın da aslında aşkın ne kadar vazgeçilmez ve güçlü olduğunu anlatan bir film.Ve sen de çok güzel özetlemişsin,ellerine sağlık. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de iyi ki aldırmamışım, film seçeceğim zaman özenle seçiyorum yorumlarına bakarak bir de ama iyi ki takmayıp izlemişim :)
      Çok teşekkür ettiim :)

      Sil
  6. Neden bilmiyorum, bugüne dek ben de izlememiştim.
    Spoiler uyarısına rağmen yazıyı okudum ama.
    Okudum,
    Bu kez daha da izleyesim geldi.
    En azından sonunda re-love olacağı kesinken :p
    Merci Ms. Titania ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah ben de aslında spoiler yemeyi çok severim, bilince daha çok izleyesim geliyor ya da yine de insanların film keyfini de mahvetmemek istedim :D
      Rica ederiim, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Benim de çooook severek izlediğim, hatta arada tekrar izlediğim filmlerden biri...
    Sanırım her izleyişte o bahsettiğin derinlerde başka şeyler yakalıyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olabilir aslında, ben de üstünden zaman geçtikten sonra bir tekrar izleyeyim :)

      Sil
  8. Süpper bir filllmmm <3 Çokta güzel anlatmışsınız madam Tita
    Kibarca öpüldünüz (:

    YanıtlaSil
  9. Ayy ben varım hala izlemedimmmm 🙈 :)) izkesem şu üşengeçliği üstümden atıp iyi olcak pek geri kaldımm filmlerden :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemediysen izle bence mutlaka, ben de çok üşengecim bir filme başlarken başlasam mı başlamasam mı diye yüzyıllarca düşünen biri olarak diyorum :)

      Sil
  10. 4 5 yıl önce izlemiştim sanırım. Yeni yeni moda oluyordu ve geçen 2 yıl boyunca adından yapılmadığı espri kalmadı sanırım. Çok sevdiğim ve aklımda kalan karelerden biri olarak Clementine'nin turuncu kafasıyla Joel'in göğsüne yattığı sahneydi. Pek anlamlı bulmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya o sahne benim de çok hoşuma gitmişti, hatta yukarıda fotoğrafı var aynı yerde ama bahsettiğimiz şekilde değil :)

      Sil
  11. Benimde öyle filmlerim var. Herkesin izlediği benim izlemediğim ama bu filmi izlemiştim. Çok güzel cidden. Mavi saçlı Kate`in oyunculuğu çok iyiydi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kate Winslet'ın oyunculuğu zaten :)
      "herkesin izlediği benim izlemediğim" filmler üstümde resmen bir yük yaratıyor ya hala var öyleleri de izlemem lazım bir ara :)

      Sil
  12. Ben de izlemedim daha :(
    Okumayın dediğin yerden itibaren okumadım,izledikten sonra tekrar gelicem buraya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah iyi yapmışsın o zaman şimdi spoiler yeme de yazık olmasın filme :D
      Bekliyorum o zaman ^^

      Sil
  13. Sevdiğim filmlerden. Jim Carrey`i bu rol de görünce bi şaşırmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında daha çok komedide falan görmeye alışkınız ya :)
      Ama bu role de yakışmış yani :)

      Sil
  14. ilk önce senden böyle bir aşk filmi görmek şaşırttı.Her ne kadar aşk filmi demesen de aşk var dimi? :)
    ben izlemedim bu filmi ve okuma dedin okudum biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında ama şimdi diğer aşk filmlerine göre çok daha değişik bir konusu var ondan yani :)
      Spoiler yemeyi sorun etmiyorsan sorun değil yaa, ben de okurdum :D

      Sil
  15. En sevdiğim filmlerdendir. İzleyip bitirdikten sonra bos bos ekrana baktıran düsündürten filmlerden. Ben uzun zaman once izlemiştim, geçen hafta tekrar indirdim. İzleyeceğim. Aşka inanmamı sağlayan filmdi diyebilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ya bittikten sonra ekrana baktıran düşündürten filmlerden. Tanım resmen cuk oturuyor :)
      Aslında ben de aşka tam olarak inanmazdım ama bu filmle birlikte aşka inancım güçlendi :)

      Sil
  16. heheh ben varım tabi ki.
    Ne zaman oh bunu da hafta sonu izlerim derken yine bir film hortluyor bir yerden "bak daha bu da var" diyerek :)

    Okumadım spoiler yerim diye gerçi yiyeceğimizi yedik yıllardır bu kadar meşhur olduğu için ama olsun. En kısa sürede izlenecek.

    Tasarımını değiştirmişsin :'(
    Eski tasarımını çooook seviyordum ben :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah benim durumum işte ya, ne zaman herkesin izlediği benim izlemediğim bir filme başlayacak olsam başka bir film görüp onu izliyorum diğeri lanetli gibi hep kalıyor :)
      Ya şimdi sen öyle dedin ya zevkine güveniyorum ben üzüldüm o yüzden bak :/
      Ama tasarım dediğin ne ki, yine değiştiririm bir ara, hatta belki eskisine dönerim :)

      Sil
    2. Boşver sen bir fikir sadece bu, sen sevdiysen kullan tabi ki. Dediğin gibi ileride yine değiştirirsin <3 :)

      Sil
    3. Peki o zaman , teşekkür ederiim ^^

      Sil
  17. ve ben de izlemedim şu an izleyesim geldi :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten yazın bol bol zamanımız var izle bence de :)

      Sil
  18. Ben bu filmi keyifle seyretmiştim.Kaderden kaçılmıyor :)

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.