Çalıkuşu, İlk Anılarımız -Mim-

17:55:00

Bir mimi daha ne kadar geç yapabilirim acaba?
Sağolsun Deep beni mimlemiş, mimin konusu da çok hoş ama savsaklamadan yapayım derken erteledim de erteledim. Şimdiyse bu zamana bıraktığım için büyük bir pişmanlıkla yazıyorum. 

İlk olarak Deep'e çok teşekkür ediyorum ve mime geçiyoruum. ^^



Konu: İlk anılarımız nelerdir? Hangi yaşa kadar inebiliyoruz?

Ben okuma yazmayı söktüm sökeli günlük yazan bir insanım. Zaten daha önce de eski çocukluk günlüklerimden kesitler paylaşmıştım, bundan bahsetmiştim. Yani eski anılarımı hatırlamak çok zor olmuyor benim için ama gel gelelim ilk anılarıma. O kadar eskiye indiğimde, inanması zor ama gerçekten aklıma böyle 1 civarındaki yaşlarımdan bir anım geliyor. Hani ben 1 yaşında olduğumu bilmiyorum ama aklımdaki sahneyi annemlere anlattığımda öyle olduğunu söylemişlerdi. 

Anıma gelirsek, halamların evindeyiz. Halamlar normalde bize çok uzak oturur, çok uzak bir şehirdeler ve evlerine bir iki kez mi ne gittik. Yani anımın daha sağlam olduğunu buradan çıkarıyoruz. Ben eniştemin kucağındayım. Camın önünde duruyoruz, annem babam ve abimin apartmana girdiklerini görüyoruz. Halam bir şeyler söylüyor onları hatırlamıyorum. Sonra annemler yukarı çıkıyorlar, abime bir şeyler almışlar. Abim giyiyor, sonra halam "Çok yakışıklı oldun" tarzı şeyler diyorlar. Abim de o zamanlarda 5 yaşında falan işte. 

Gel gelelim gerçekten benim bunu hatırlamam imkansız gibi bir şey. Biraz araştırma yaptım da bir kaynakta hafızamıza anıların dille kazındığı ve bu yüzden 3-4 yaş sonrasını hatırladığımız yazıyordu. Yani aslında biz 3 yaşına kadar dili tam olarak öğrenmiş olmuyormuşuz, sadece duyduğumuz sesleri tekrar ediyormuşuz. Bunu geçelim de başka bir yerde IQ'su 140 olanların 1 yaşını hatırlayabildiği yazıyor. Yani neredeyse dahi sayılıyorum bu durumda, aman havalandım şimdi. Ehehehehehehh ^^

Bu mimi o kadar geç yaptım ki sanıyorum benden başka yapmayan kalmadı, ama kaldıysa da ve bu yazıyı okuduysa da yapmadan geçmesin o şahıs. Ben de özel olarak kimseyi mimleyemiyorum doğal olarak. 

Deep'e mim için çoook teşekkür ederim, çok güzel bir konu seçmiş cidden. Bakalım 6 aylık halime falan inebilecek miyim eheheh..


Bence bunlar da ilginizi çeker

16 yorum

  1. 1 yaş mııı :o süpersiinn :)
    Bence de bu durumda dahi sayılman çok normal :)
    Bu mimin konusunu ben de çok sevmiştim. Farklı. Deep'e bir kez daha teşekkür edeyim bari :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba dedim de annemler anlatmıştı da öyle mi hatırlıyorum ama öyle oturup anlatacakları da bir olay değil ki, ama ben nerde dahilik nerde :D

      Sil
  2. 1 yaşını hatırlamak..
    uff yaaa
    çok zor haa
    ben çalıştımda olmadı :D
    bi de bi mim daha var...
    niye oonu da yapmuıyosun bakim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi mim daha mı vaar, bilmediğim mi mim mi :D
      Benim aklımda şu an 2 tane daha var da yapıyorum onları da :D

      Sil
    2. takip ettiğimiz bloglar fln işte :)

      Sil
    3. He o da var biliyorum da çok zor o ya, ne kadar yazarsam yazayım hep eksik kalıyormuş hissi var napıcaz onu :D

      Sil
    4. altına not düş
      "Unuttuklarıma selam olsun, unutulmasaydınız" diye :D

      Sil
    5. Ahahah tamam valla öyle yapıcam :D

      Sil
  3. 1 e kadar inemezsin yohh olmaz imkansız :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bence de imkansız da oluyor işte naparsın :D

      Sil
  4. 1 yaş vayy bee..
    hiç bu kadar zeki tanıdığım olmamıştı..
    dur bi ya heyecanlandım herhalde..
    6 aylık haline de in de seni bilim adamlarına ihbar ediyim, incelemeye alsınlar seni :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok küçük yaşları hatırlamak zekayla mı ilgili ki ben buna hala karar veremedim, o kadar geçmişi hatırlamayıp benden zeki olan bir sürü insan vardır ya :D

      Sil
  5. Zeki seni :))
    Ben çocukluk anılarımdan en belirgin olanları hatırlıyorum da annem daha fena kaç yaşındaydım dediğimde o hiç hatırlamıyo :)
    Alzheimer mı olucam ne :))
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah yok ya olmazsın saçmalama :)
      Ben de dün ne yediğimi hatırlamıyorum mesela, hafızam geriye çalışıyor :D

      Sil
  6. 1 yaş he,vayyyy be
    ben de işte 3 yaşa felan iniyorum.Ama cidden nasıl hatırlıyorsun ya.Normalde o yaşta bebekler daha yeni yeni konuşmaya başlar.Hiç konuşmaya başladığım anı hatırlamıyorum ama sen 1 yaşındayken ki anını hatırlıyorsun,nazar değmesin titania'ma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyorum ama hatırlıyorum işte, en küçüklüğümden anım bu bir de bir sürü anım var aklımda 3-4 yaşlarımdan unutmam umarım :)

      Sil

Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.
Bu blogda yer alan telif hakkı belirtilmemiş görseller Freepik'ten alınmıştır.