Yeni Keşif Kaynağım = Radyo Eksen

17:16:00



Ben yeni şarkılar keşfetmezsem duramam. Yani eskilerde kalmış, duyulmamış o kadar güzel şarkılar var ki; onları öğrenmek zorunda hissederim kendimi. Ee dolayısıyla saatlerimi yeni şarkılar dinleyerek geçiriyorum.

Youtube'un sağ kısmında çıkan videolar bir yere kadar idare ediyordu artık beni bu şarkı keşiflerim için. En sonunda radyo dinlemeye karar verdim. Evde şu ilk üretilen radyolardan buldum, demeyi çok isterdim. Tabi ki bulamadım. Bizim evde olmaz öyle şeyler. O yeni nesil cdli radyolardan da hazetmediğim için dedim en iyisi internetten de dinleniyor şu meretler, açıp oradan dinleyeyim.

Sonra geldi sıra hangisine bakacağıma. Öyle Pal Station, Fenomen falan dinleyecek değilim. O tarz şeyciklerde çalan şarkılar hoşuma gitmiyor pek. Ya fazla dıstak dıstaklı, ya karmakarışık falan. Hep bir yönden itici geliyor ama sevenlerine saygı duyarım tabi o konuda lafım yok.

Daha çok Modern Rock'tır, Alternative'dir, Indie'dir, Metal'dir tarzı şarkılar arıyordum ki aklıma CNBC-e'nin her sayısında arkalarda bir bölümü olan ve hep listelerini beğendiğimi hatırladığım radyo kanalı geldi. Sonrasında da bunun Radyo Eksen olduğunu hatırlayıp girdim hemen sitesine. Tabi ki de canlı yayını var ve o sırada da tam Foster The People'ın Coming of Age'i çalmaz mı, arkasından da Franz Ferdinand'ın Take Me Out'ı çalıyordu. Hemencecik aşık oldum ben de.


Aslında bu keşfi yaklaşık 1 ay öncesinde falan yaptım ama anlatmak anca şimdiye nasip oldu.

Sloganları da “Modern Hayatın Sesi, Modern Müziğin Ekseni” ve “Az konuşma çok müzik”miş radyomuzuun. Ayrıca sadece İstanbul'da 96.2 frekansından dinlenebiliyor. Ben telefonuma app'ini indirdim, baya da kullanışlı. Aynı app'te değişik ülkelerden şarkılar dinleme olanağı sunan Voyage Radyo ve son günlerin popi şarkılarını veren MaxiMusic diye bir radyo da var. Pek tercih etmiyorum bunları ama öyle yani. Söyleyeyim dedim.

Kısacası Eksen 40 listesiyle, çalan eskili yenili mükemmel şarkılarıyla, bir de arada gösterip de vermedikleri jingle'larıyla gönlümü çaldı benim Radyo Eksen. Sayesinde 3-4 şarkı falan keşfettim henüz, daha da keşfediyorum hala. Şimdilik Radyo Eksen'le yetiniyorum ama kendime muadili olabilecek başka bir radyo arayışlarındayım. Gözüm doymuyor yapabileceğim bir şey yok.

Ayrıca söylemeden geçemeyeceğim, 14 Mart'ta Foster The People'ın yeni albümünün tüm şarkılarını 30 sn. dinleme olanağı veren bir gadget koymuşlardı sitenin sağ tarafına ve kalbimi bir kere daha fethettiler.

Siz de eğer benim gibi dıstak dıstak şeysilerinden bıktıysanız, Alternative, Modern Rock, Indie, Metal tarzı müzikler dinlemek istiyorsanız kesinlikle Radyo Eksen önerimdir. Kendisi Midnight City'i keşfetmemi sağladı ya, sırf bunun için ne kadar teşekkür etsem az.


Bence bunlar da ilginizi çeker

16 yorum

  1. Radyo Eksen harikadır! :)
    Ben de aynı senin gibi eski müzikler keşfetmeyi hobim yapmış biriyim. Bir şarkıyı beğenip araştırmak üzere sözlerini not alırken yaşadığım mutluluğu tarif edemem. Her seferinde aynı his.
    Senin cıs-tak cıs-tak dediğin müziklerden de çok sevdiklerim var. Zaten benim müzik zevkim epey karmaşık. Ben müziğin kendisine aşığım. Caz'dan tut fantezi müziğe kadar epey geniş bir yelpazede beğenilerim vardır. Bir tek arabesk ve türevlerine uzağım.
    Fakat tüm zevkimin tabanında 60,70,80'ler, 90'lar, alternatif, synthpop ve trance müzik var.

    Joy Fm, Radyo Voyage, eskiden popüler çalan fakat tarzını değiştirip alternatif ve eskilerden çalmaya başlayan Virgin Radio benim keşif için en çok kullandıklarım. Eksen'i de unutmuştum epeydir :)

    Foster The People'ı da sayende keşfetmiştim, Houduni'ye doyamıyorum ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, o his bambaşka oluyor :)
      Cıstak cıstaklardan benim de sevdiklerim var da genelde daha değişik tarzlar tercih ederim, zevk meselesi tabi :)
      Virgin Radio'nun popüler şarkılar çaldığını düşündüğümden bakmıyordum da eğer alternatife geçtiyse bakarım hemen :)
      Houdini müthiş yaa, sevindim benim sayemde keşfetmiş olmana ^^

      Sil
    2. Virgin, capitol radio yerine geçti diye kapandı. Hiç üzülmedim kusturana kadar popüler çalıyor diye. Sonra kanalları gezerken birden rastladım art arda nasıl güzel müzikler, hem eskiler, hem yeni keşfedilmemişler kalbimi bir anda çaldı. Sonra jingle girmez mi virgin radio diye :D
      İçimden "intikam böyle alınır" dedim :)

      Sil
    3. Aa bilmiyordum ben bunu, açıp bakayım şimdi :)
      Sen beğendiysen herhalde dediğin kadar vardır, yaşasın bir radyo kanalım daha olduu :D

      Sil
    4. Son günlerde dinlemiyordum, sana yazdıktan sonra tekrar dinleyeyim dedim de biraz popülere dönmüşler gene :/

      Sil
    5. Evet arada popüler de çalıyorlar, mesela şimdi bile açtım Get Lucky çalıyor, değişik şeyler verseler böyle, yeni şarkılar keşfetsek hoş olacak :(

      Sil
  2. Hemen frekans ayarını bulayım bakim :)

    YanıtlaSil
  3. Eve geldiğimden beri radyo eksen dinliyorum ve çok sevdiimm =) Çok hoş şarkılar var. Galiba cıstak cıstak şarkılardan bıkmışım da farkında değilmişim =)
    Teşekkürler Titania sayende biz de yeni bişeyler keşfettik =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum yorumuna :)
      İnsanlara sevdiğim şeyleri sevdirmeyi çok seviyorum :D
      Keşfettiysen yine ne mutlu bana :)

      Sil
  4. Hemen açtım dinlemeye başladım:):) Fikir için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de benim gibi seversiin :) Ne demek :)

      Sil
  5. Bende dinliyorum radyo ekseni gerçekten çok güzel.Midnight City'yi keşfettiysen tamam zaten! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten keşfetmekte geç kalmışım ben, Midnight City candır ya :D

      Sil
  6. ovvvv bunu nasıl görmedim ya ben,hımmm neyse senden gördüm ben de dinlemeye başlıyorum :)

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.