Okudum: Gizli Anların Yolcusu & Bora'nın Kitabı & Dönüş

19:21:00

Aslında bu üçlemenin incelemesini çok daha önce yazmak istiyordum da vakit bulamadım, unuttum derken arada kaynadı. Epey geç kalmış bir inceleme yani bu.

Üçleme olduğunu bilmeden başladım ben bu seriye, şansıma ilk kitabı olan Gizli Anların Yolcusu'ndan başlamışım. 2 günden kısa bir sürede bitti ilk kitap. Her ne kadar kurgusunda havada kalan, inandırıcılıktan uzak olaylar olsa da dili o kadar akıcıydı ki kitap kendini okutuyordu.
Kitap bittiğinde dedim ki bu burada bitemez yani her şey açıkta kaldı, en heyecanlı noktasında birden bitti. Kalktım bakındım meğer üçlemeymiş, son kitabı da yeni çıkmış falan hemencecik sipariş ettim D&R'dan. Kitaplar gelir gelmez de ikisi de birer günde bitti. O derece akıcıydı yani.



Şimdi Gizli Anların Yolcusu'ndan başlayalım.
Kimisi ahlakı bozuyor demiş, kimisi homofobik demiş falan filan. Belki en başta öyle gelmiş olabilir ama ben sadece Ayşe Kulin'in kendini bu şekilde yanlış yansıttığını düşünüyorum. Zaten sonradan yaptığı açıklamalarda da kitabı tamamen homofobik olmaktan farklı bir amaçla yazdığını görebiliyoruz.

Kitapta baş karakterimiz İlhami. Evli ve iki çocuğu olan bir adam İlhami. Ama bir kaza sonucu oğlunu kaybetmesiyle karısıyla arası açılıyor. Sonrasında iş yerindeki ortağı olan Handan'la bir şeyler yaşamaya başlıyor falan derken bir iş gezisinde çalışanı olan Bora'yla yakınlaşıyorlar. Sonrasında da aralarındaki aşk büyüyor ve bir sürü olay dizisi de bunu takip ediyor.





İkinci kitapsa Bora'nın Kitabı.
Bora'nın Kitabı'nda olaylar Bora'nın çocukluğundan beri gelen yaşantısını Bora'nın ağzından sunuyor bize. Çocukluğunun ne denli zorluklar içerisinde geçtiğini, sonrasında nasıl üniversiteye gittiğini, hayatının aşkını nasıl bulduğunu ve onla nasıl tanıştığını görüyoruz kitapta. Bir de eski yaşantısını unutmak isteyip yepyeni, lüks bir hayata olan merakını ve sonrasında eski yaşantısından kalmış bir parçayla o eski günlerine nasıl geri döndüğünü görüyoruz.






Üçüncü kitap da Dönüş.
Bu kitap da İlhami ve Eda'nın kızı olan Derya'nın ağzından yazılmış. Kitapta Derya'nın hayatını ve duygularını görebiliyoruz. Daha çok ilk iki kitabı tamamlar nitelikte. Yani Gizli Anların Yolcusu ve Bora'nın Kitabı kadar beğendiğim söylenemez. Okumasaydım da olurdu tarzı bir kitaptı ama yine de dili epey akıcıydı ve kafamda kalan soru işaretlerini de ortadan kaldırmama yardımcı olduğundan ilk iki kitaptan sonra okumam iyi oldu diye düşünüyorum




Seriye genel olarak bakarsak, kitaplar homofobik içerikli gelmedi bana, hatta ben okurken bize böyle bir toplumda eşcinsel olmanın insanın gerçek kimliğini saklamasına nasıl yol açtığını gösteriyor aslında.

Yine de inandırıcılıktan biraz uzak olduklarını söyleyebilirim. Sonuçta İlhami evli, çocuklu bir adamdı. Çocuğunu kaybettikten sonra karısının da kendisinden uzaklaşmasıyla mutluluğu başka kadınlarda aramaya başlamışken sonra birden Bora'ya karşı içinde oluşan şefkatimsi bir duyguyla ona aşık olması çok da inandırıcı gelmiyor insana. Yine de kitabın dili o kadar akıcı ki, kurguyu pek de düşünmedim okurken.

Kitapta altı çizilesi cümle yoktu açıkçası. Ama Gizli Anların Yolcusu'nun bana bir getirisinin de Tekin Gönenç gibi iyi bir şairle tanışmam olduğunu söyleyebilirim.

İlla ki okunsun der miyim? Hayır.
Bence seri daha çok boş kalındığında okunacak çerezlik kitaplardan oluşuyor. Boş vaktiniz bolsa, ve boş vaktinizi dolduracağınız akıcı, sıkmayan tarzda bir kitap arıyorsanız bence bu üçlemeye bakabilirsiniz.


Bence bunlar da ilginizi çeker

8 yorum

  1. Aa bu kitapların seri olduğunu ben de bilmiyordum. Hatta dönüşü almayı planlıyordum. İyi ki almamışım yoksa üçünvü kitaptan başlayacakmışım :D Sen yine şanslısın ilk kitabı almışsın Titania :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki almamışsın o zaman :D
      Evet ya normalde şanssız olan benim ilk defa bir şeyim doğru gitmiş :D

      Sil
  2. Ben Ayşe Kulinin hiç kitabını okumamıştım. Alıp okuyacağım inşallah efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seriyi okumadıysan pek bir şey kaybetmemişsin ama bazı kitapları okunmalı :)

      Sil
  3. Yine ben geldiiim :) vaktin olduğundan hemencik bak mimlendiiin :)
    http://mutlulugundibi.blogspot.com.tr/2014/03/mim-mimi-mimi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim çok hemen bakıyorum :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Ay mimler üst üste bindii, bakıyorum hemen deep :)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.