İzledim: An Adventure in Space and Time

11:46:00


Uzun zamandır izlemek aklımdaydı da geçen hafta ancak izleyebildim An Adventure in Space and Time'ı ve yazısını yazmaya da ancak şimdi fırsat bulabildim . Zaten bir Whovian olan ben tabi ki de aşık oldum bu filme.

Filmle ilgili genel bilgilere gelirsek film 50. Yıl Kutlamaları için çekilmiş. 83 dakika sürüyor. Doctor Who'nun da bir çok bölümünü yazmış olan Mark Gatiss yazmış senaryoyu. Çok da güzel yazmış ve olaya iyi hakim olmuş.

Aslında film belgesel tadında. Doctor Who'nun ortaya çıkış hikayesini anlatıyor. Aynı zamanda dizinin ortaya çıkışının yanı sıra, TARDIS'in nasıl tasarlandığınıDalek'lerin nasıl ortaya çıktığırejenarasyon fikrinin ortaya atılışı gibi şeyleri de gösteriyor bize film. Kısacası William Hartnell'ın Doktor olduğu seneler.


Açıkçası ben klasik seriden sadece ilk iki bölümü izledim, aslında izlemek istiyordum da o zamanın efektleri vs. şu ana göre çok basit kaçınca büyüsünü bozmak istemedim. Ama saçma bir düşünce şu an farkediyorum da.

Gelelim oyuncu kadrosuna. Başrol olan David Bradley'i daha önceden Harry Potter'daki hademe olan Argus Filch olarak tanıyoruz. Filmi izlerken çıkarmam uzun sürdü fakat ortalarda bir yerde aydınlanma yaşadım bu konuda. :D 
David Bradley doğal olarak William Hartnell'ı canlandırıyordu filmde. Bence rolünü çok güzel yansıtmıştı, oyunculuğunu çok beğendiğimi söyleyebilirim.


Filmde etkilendiğim, gözümün dolduğu çok fazla sahne oldu. Doctor Who'nun yapımcılarından olan Verity otobüste giderken çocukların "Exterminatee!" diye otobüste bağırışları ve Verity'nin gülümseyişi.. Parkta Bill otururken çocukların karşısına dizilişi.. Ve Bill'in çekimler sırasında sayıklamaya başladığı sahneler..

Kusursuz, beni ve diğer Whovian'ları en çok etkileyen sahne Matt Smith'in göründüğü sahnedir herhalde. O anda hem gözlerim dolmuştu, hem de aptal aptal sırıtıyordum. 


O sahneden de bir fotoğraf koyup bu incelemeyi de burada sonlandırıyorum.
Benim gibi Doctor Who aşığı olup da filmi hala izlemeyen varsa mutlaka izlesin derim. :) 

Doctor Who'yla daha nice yıllara!



Bence bunlar da ilginizi çeker

4 yorum

  1. Doctor Whoda 1.sezondayım.Ama acayip derecede bayılıyorum o dizi ya! DoctorWho'nun nasıl ortaya çıktığını anlatıyorsa kesinlikle izlemeliyim. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seviyorsan kesinlikle izlemelisin :)
      Ve söylemeden geçemeyeceğim ki çok şanslısın ya önünde daha izlemediğin bir sürü david ve matt bölümleri var :D

      Sil
  2. Ben Doctor Who dizisini çok sıkı takip ediyorum. Ay ya hemen izlemem lazım bu filmi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hiç durma :)
      Diyorum ya ben aşık oldum diye :D

      Sil

Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.
Bu blogda yer alan telif hakkı belirtilmemiş görseller Freepik'ten alınmıştır.